Jaha, dagen har väl varit.. lite .?
Först samlades hela skolan i Bergakungen (biografen). Där blev vi inskjutsade i en sal för att lyssa på lite tal om Finland som dagens tema var. Sedan såg vi en underbar film, den bästa av mödrar som jag blev helt rörd av! Fällde en tår lite varstans under filmens gång. Därefter blev det räkbaguette ute i foajen, och då blev jag lite sur. Visst, jag älskar räksallad, men varför inte lägga massa pengar på vanlig skolmat istället för på räkbaguetter, när typ halva skolan inte gillar räkor? Aja..
Sedan hade vi finskalektion, lärde oss Fader vår på finska och lite vanliga fraser. Helt onödigt. Efter det blev det en till film, på tre timmar! Och inte var den rolig heller, handlade om finska vinterkriget och deras molotov coctails och allt var det var! Usch, jag hatar sådanna filmer. När filmen var slut hade ungefär halva skolan smitit ut bakvägen, men duktig som man är satt man kvar och njöt. Typ.
.
Efter detta bar det av mot skolan, skulle hämta lite anteckningar till ett svenskaläxförhör på ordklasserna imorgon. Hela nio stycken är det! Jag hade tidigare bara lärt mig tre, så det blir lite att bita i. Höh. Jag mötte i alla fall Johanna på en liten salladsbar i en källare vid Kungsportsplatsen där vi delade en god sallad. Sedan bar det av till gymmet för lite Afropowerdance! Härligt att skaka rumpa lite igen.
Nu blir det plugg och stänga av datorn, annars kommer mitt betyg bestå av två bokstäver på kommande läxförgör. Och inte är det ett V inblandat. Snarare ett I...

Kommentarer
Postat av: Sara Eliasson

gick det bra på svenskan? kram

2009-11-10 @ 20:25:59
URL: http://dearhanna.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar!

Ditt fina namn:
Klick!

Mail:

Blogg:

Puss!

Trackback
RSS 2.0