Har nu suttit i nästan en timme med Datorkunskapsläxan tills nästa tisdag. Tack och lov att jag är klar. Dum som jag är ska jag alltid skriva mycket längre än nödvändigt när det gäller arbeten, och för att skriva kortfattade svar har jag skrivit waaay to much. Men jaja, det blir antagligen inte minuspoäng för det, hoppas jag. Det enda minuset är väl att jag måste sitta mycket längre tid än jag egentligen skulle behöva, men det lönar sig säkert i längden. Nu blir det snart dags att plugga engelskaglosor en extra gång och sedan lite sångteknik. Även bokrecensionen skulle det vara bra att börja på.
Det svåra med alla arbeten jag har att göra nu är att det är första gången för allt. Innan, i grundskolan, visste man liksom vad lärarna var ute efter i varje arbete. Nu vet man inte. Ska man lägga mest tid på att räcka upp handen i skolan, skriva så mycket som möjligt eller bara försöka? Jag tycker det är jättesvårt. Dessutom, många av mina kurser slutar redan om två månader, hur ska man kunna göra sitt bästa på så kort tid? Jag hoppas verkligen att jag prioriterar rätt nu, för det är viktiga saker jag håller på med. Även om det inte känns så, så är det framtiden jag sysslar med. Underbart hemska tanke.

Kommentarer
Postat av: anna

söt blogg!

2009-09-24 @ 17:31:38
URL: http://puppie.devote.se

Lämna gärna en kommentar!

Ditt fina namn:
Klick!

Mail:

Blogg:

Puss!

Trackback
RSS 2.0