Goder afton!
Sitter i vardagsrummet efter en halvdag ute i solen och gottar mig. Borde plugga lite till men det går halvbra, blir alltid jättetrött efter att jag ätit middag så är väl lika bra att slappa en stund. Måste berätta om gårdagen, som var sjukt lyckad! 
Jag gick hem för att hämta Johanna (jaa, vi hade överraskningsfest/dag för henne igår!) och hon blev helt till sig och jättenervös när jag kom inklampandes i hennes rum och berättade att hon hade en timme på sig innan bussen gick. När vi väl kom in i stan var det supermycket folk, dels beroende på göteborgsvarvet och dels för att det var en sjukt varm, solig och allmänt gó dag. Väl inne i stan mötte vi flera av Johannas klasskamrater, och tillsammans överraskade vi Johanna med 5 stycken uppdrag. Ragga upp en kille med dålig raggningsreplik, sälja kramar, utmana en random på arga leken, bjuda upp valfri person till dans och sjunga ja må jag leva för sig själv med ett kompband mitt på avenyn. Duktig flicka som hon är, klarade alla. Efter det bar det av mot Bältesspännarparken för en grym picknick i solen. Vid sextiden satte vi på henne ögonbindel och vi bar av mot mölndal för att överraska henne med en massa folk, presenter och goda kladdkakor på ett berg. Grymt överraskad och överlycklig blev hon. Blev en lyckad heldag som hon var värd ända ut i fingerspetsarna.
Vi älskar dig Johanna! 

Ibland är man busig, höhö.

Imorgon blir det orientering med alla ettor på skolan i Änggården. Spännande, roligt och lite segt. Hoppas på fint väder så att benen får lite extra färg när man är ute och springer. De kan behöva en gnutta UVljus, skulle jag säga. Har precis skrubbat de med socker och olivolja (grym kombo, tack Miranda!) så att de är fräscha och sjukt lena, så att de suger åt sig lite extra solljus förhoppningsvis. Nu blir det till att kika på en dator som jag ska få (tjoho!) och plugga lite till. Snart promenad med Mamma och moster också, helskönt. Hur har ni haft det idag? Varit ute och jobbat på fräknarna precis som jag? Skäms på er som inte gjort det!

Kommentarer
Postat av: angelica

sv: tack så mycket :)

tacktack, igen! ahaa, fast denhär designen är nog fin också :)

2010-05-23 @ 19:10:32
URL: http://neelos.blogg.se/
Postat av: Alice

hahafett skön :D

2010-05-23 @ 19:20:55
URL: http://lifeofalice.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar!

Ditt fina namn:
Klick!

Mail:

Blogg:

Puss!

Trackback
RSS 2.0