[reklam]


Har ni tänkt på all apotekreklam man får hem i brevlådan plötsligt? För ett tag sedan försvann ju monopolet på Apoteket och plötsligt är det konkurrens mellan de olika apotekkedjorna runt om i landet. Det är ju bra! Det kanske egentligen inte spelar roll för oss som kunder vart vi handlar, förutom kanske en liten summa i skillnad på samma varor mellan olika apotek. Bryr ni er om vart ni köper? Jag handlar väldigt sällan medicin så jag har ingen koll egentligen, förutom att jag vet att vissa apotek har skaffat sig egna varumärken. Huvudsaken för mig när jag ska besöka apoteket är i alla fall att jag får tillgång till hjälp, eftersom det kan vara svårt att veta vad som passar just en själv när det är medicin som ska köpas. Hjälp finns det ju på de flesta ställen, förutom på onlineapoteken. Men de har ju andra positiva sidor! Vet man vad man ska ha, eller vill köpa efter recept, slipper man ju ta sig till apoteket som kan ligga en bit bort. Det är jättesmidigt och diskret att beställa hem medicin som inte är akut, som p-piller eller Ipren. Har ni testat att handla online? Jag ger tummen upp!


Kommentarer
Postat av: Kurioskabinett

Sv: Spring och köp den på Lagerhaus:) Ja det finns då verkligen både för och nackdelar med olika apotekskedjor som du säger.

2011-12-27 @ 21:37:02
URL: http://kuriosakabinett.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar!

Ditt fina namn:
Klick!

Mail:

Blogg:

Puss!

Trackback
RSS 2.0