Kom för en stund sedan hem från dagens andra träningspass - en PW. Har förutom den varit på Friskis och kört medelpass med Josefine. Snacka om ambitiös träningsvecka för min del, haha! Tränat 5 av 6 dagar nu, hejaheja.. Trött tjej här borta! Inte blev det bättre av att jag skulle upp apatidigt för att träffa Henrik och leta balklänning och studentklänning. Utan resultat. Well, vi hade det mysigt i alla fall! 

Idag har jag också varit på Baristakurs! Sjukt roligt, lärorikt och riktigt intressant. Baristan som lärde mig all sin kunskap (hähä, inte riktigt) heter Viktor och är chef för da Matteo Viktoriapassagen. Kursen höll dock till på da Matteo vid magasinsgatan, där bageriet är nivet? Älskar den lokalen! Jag tror förresten att jag gjorde slut på två påsar bönor och tio mjölkpaket, haha.. Hur som, jag fick jättemycket beröm och lärde mig allt från kaffet som råvara, hur man brygger perfekt espresso, hur creman blir perfekt osvosv, till hur man gör snygga lattelöv och hjärtan med hjälp av mjölk skummad till perfektion. Sjukt kul att verkligen förstå hur det hela funkar på riktigt! Blev riktigt stolt de gånger jag gjorde heelt perfekta små konstverk! Ska få hem ett kursintyg imorgon som jag kan använda när jag ska söka caféjobb inför sommaren, wohoo. Såå taggad! Ett steg närmre framtiden kan jag väl kalla det. 

11 april 2012 - vilken bra dag va!

Kommentarer
Postat av: Anders Wendel

Sjukt imponerad av dig! Efter en trög kaffestart, med mest mjölk och en aning kaffe i koppen, tar du steget fullt ut! Ett personlig baristarkurs.. Galet avis och mycket nöjd med min frukusin... Tänk här har jag kämpat i 5 år i köket med min kaffekonst och nu är du på väg i kapp. Grymme grymt! Lycka till med att hitta caféjobbs. Hade jag ägd et hak skulle du fått arbeta där direkt...

Allt gott H!



Kram Anders

2012-04-15 @ 18:48:46

Lämna gärna en kommentar!

Ditt fina namn:
Klick!

Mail:

Blogg:

Puss!

Trackback
RSS 2.0