Turnummer? Really?

Okej, det är mycket som hänt
sedan sist jag uppdaterade! Inte nog med att jag i helgen var i Köpenhamn med klassen, jag var också på akuten igår. Tänker berätta lite i rätt ordning.

I fredags var det vanlig skoldag, innan jag och mina fina klasskamrater satte oss på bussen mot Danmarks fina huvudstad Köpenhamn. Jag var verkligen supertaggad, men riktigt riktigt trött och hade ont i magen. Jag ignorerade det mest och hade det kul på bussen! När vi kom fram drog vi ut för att leta efter nåt gött att äta, och hamnade på en restaurang som faktiskt var helt perfekt! På grund av min mage tog jag bara en sallad, men åh så god den var! Jag var riktigt trött när vi ätit upp vid tolvtiden, och hamnade på hotellet tillsammans med ett gäng till, och hade det mysigt. Den natten är riktigt minnesvärd, haha! 

På lördagen var det shopping på schemnat. Min mage gjorde inte så ont och det var riktigt roligt! Hittade tyvärr inte så mycket, men blev väldigt glad för ett fint halsband från Urban Outfitters (kärlek!) som jag ångrat att jag inte köpt sedan hösten 2010. På kvällen var det middag på Jensens och sedan utgång som inte riktigt blev som tänkt, men ändå bra! Natten var kaos, kunde knappt sova på grund av ont i magen. Hela söndagen präglades av illamående på grund av min dumma mage, och jag kände mig helt död. Ingen ork, inget apit eller lust på någonting. Spydde (ursäkta för infon) och tömte därmed magen på all energi jag hade. Tack och lov kom Henrik och tog hand om mig på kvällen (efter att jag somnat, vilken hjälte) för att jag skulle slippa ta hand om mig själv. Mamma var nämligen magsjuk. 

På måndagen gick jag till skolsyster så fort jag kom till skolan. Hon kunde inte komma i underfund med vad det berodde på och vi traskade långsamt upp till vårdcentralen. Där fick jag träffa sjuksköterska, läkare och labbpersonal. Blodproven visade bra värden, förutom att de vita blodkropparna tydligen var ganska så många fler än normalt. Då jag inte hade några speciella symptom (typ som feber, diarré, fler kräkningar) som hjälpte läkaren att verkligen ställa diagnos, skickade han mig till akut kirurgi på Östra. Rektorn var snäll och gav Henrik ledigt så att han kunde följa med mig dit. Jag ville helst inte åka själv på grund av tidigare sjukhusuppevelser och tanken på att jag inte ätit sedan i lördags gjorde mig lite orolig för att jag skulle svimma på vägen eller något. Jag hade dock mindre ont i magen, men jag gjorde som jag blev tillsagd.

Väl framme på Östra undersöktes jag av en sjuksköterska, tog tre rör med blod (hej huvudvärk!) och klämde lite på mig. Sedan fick jag ett rum där samma procedur upprepades och jag fick ta ännu mer prover. De visade dock ingenting förutom samma höga vita blodkroppsvärde. Så jag skickades hem, utan varken medicin eller råd, med en trolig infektion i något i högra buken (typ äggstocken eller blindtarmen) som ska läka av sig själv. Så det var bara det? Tog bussen hem, drack lite milkshake och tog mig sedan till Henrik för att somna där i två timmar på eftermiddagen. Var verkligen helt slut! Blev väckt och pluggade i några timmar, för att sedan somna igen. 

Gick till skolan idag för attn göra prov och få information inför nationella i Svenska B imorgon. Magen var bättre hela morgonen och jag lyckades faktiskt få i mig lite mat (sedan i lördags kväll, det vill säga på nästan tre och en halv dag, har jag ätit två små mackor, två glas nyponsoppa, 2 dl milkshake, 1 liten yoghurtglass, pyttelite pasta med kyckling, några små naturgodisbollar och två koppar te. Stabilt). Vågar inte äta så mycket för är rädd för illamående, och jag har verkligen noll aptit. Känner bara hur svag jag blir så har tvingat i mig mat. När klockan blev runt två kände jag hur huvudvärken kom som en blixt från klar himmel, och jag kände mig alldeles febrig. När jag kom hem runt fyra visade det sig att jag hade 37.7 i feber. Vad är det för fel på mig?! Antar att kroppen förösker läka den där infektionen, och därför drabbas jag av en massa annat. Är lite nojig, tänk om det tyder på något annat? 

Ja, så nu vet ni. Ska lägga mig och sova en stund, inna jag ska plugga inför provet imorgon (för övrigt är det ju kul med två prov just de dagarna jag är kass). Hoppas på det bästa nu. Förresten, bilder från Köpenhamn och resan kommer!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vill du ha fler besökare på din blogg.

Var då gärna med och tävla om att bli veckansblogg. Läs också vad du kan göra för att säkra en länk!

http://johannasperspektiv.blogg.se/2012/april/22-april-2012-veckansblogg.html#comment



Ber om ursäkt om du inte gillar dessa kommentarer.

2012-04-24 @ 18:20:19
URL: http://johannasperspektiv.blogg.se/
Postat av: Malin

Oj, vad läskigt! Hoppas du får må bättre snart!

2012-04-24 @ 22:54:26
URL: http://mejline.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar!

Ditt fina namn:
Klick!

Mail:

Blogg:

Puss!

Trackback
RSS 2.0