Jag har haft den mest fantastiska vecka på tur runt i östeuropa tillsammans med fantastiska människor! Blev utvald till att åka med på min gymnasieskolas årliga Rumänienresa för treor, för att hjälpa till som volontär för en organisation kallad Networks som skolans elever skänker pengar till. Jag är så sjukt tacksam för att jag fått följa med! Ni ser ju här ovan hur sjukt roligt vi har haft tillsammans! 

Resan har gått genom Ystad, Polenfärjan, Autobahn, Auschwitz-Birkenau, Polen igen, Slovakien, Ungern och Budapest, Rumänien med Shiria och Taut, Tjeckien och Prag, liten Österriketitt, Tyskland och Berlin, Autobahn och Polenfärja igen, och sedan hem. Allt på en vecka. Sjukt, en dag hann vi med fyra länder! Höjdpunkten var ändå att träffa alla fattiga, smutsiga men glada barn i Rumänien. Det var en sån konstig känsla, men det var verkligen roligt! Vi fick hjälpa till att reparera deras hus med bajs och sådär.. Blir sugen på att åka tillbaka nu när jag tänker på det! Finns en risk.. 

Ska verkligen försöka blogga lite bättre nu igen! Har ju varit halvkasst med det där, men det blir ju så när skolan tar alldeles för mycket plats och man dessutom är ute på äventyr! Har lite grejer ni måste bli uppdaterade med, men det tar vi snaart. Känns lite för elakt att trycka ihop allt i det här inlägget som redan är alldeles för stort.. Stay tuned!

Kommentarer
Postat av: Ida

Skulle kanske kunna ordna det, kan du inte maila mig bilderna på frisyrerna du gillade? :)

2012-05-14 @ 21:41:17
URL: http://idaveintie.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar!

Ditt fina namn:
Klick!

Mail:

Blogg:

Puss!

Trackback
RSS 2.0