Efter middagen bad Jenny mig att följa med henne och Noor ut på promenad, och jag hade inte så mycket val när de en kvart senare stod utanför dörren och bad om vatten. Så jag gick snällt med dem ut. Promenaden slutade hemma hos Noor, där vi bakade chokladbollar och såg på Jalla Jalla. Måste säga att både Fares Fares och den där andra är sjukt söta båda två. Och tänk att ha Fares rollfigur som pojkvän, hur sött va? Älsk på dem!
Blir allum och landet imorgon, äntligen! Måste köpa bikini, sommarkläder och titta på skor. Får se om det blir något, är inte jättepepp på det där just nu. Men det ska ju bli sol, och då får man allt planera.



Kommentarer
Postat av: Anonym

3km på tom mage är inte så värdefullt. När du vaknar på morgonen är kroppen i svälttillstånd (även om det inte känns så) och vill ha nån form av näring för att starta. Det är som att köra på tom tank. Om man inte har någon bensin vill inte bilen starta, ergo: tillfredställer man inte kroppen lite på morgonen innan man ger sig ut kan man inte åstadkomma något vidare bra resultat, om man är ute efter nåt pertikulärt. Jag till exempel, behöver fettförbränningsträna inför tävling om nåt år.



De bästa tiderna på dagen att fettförbränna är mycket riktigt innan frukost eller innan läggdags. Då är kolhydratsdepåerna relativt tömda. Men om inte kroppen får åtminstode aminosyror (isolerat protein) så kommer inte fettförbränningen igång ordentligt. Om du dricker/äter rent protein innan så är det väl helt okej, för då förbränner du fett och riskerar inte att få negativ effekt av träningen. Anledningen till att det är bra att träna innan man äter sitt första mål är för att kroppen använder fettdepåer och inte kolhydraterna som energikälla. Om du joggar efter en portion mackor så är det dem som ger dig energin under passet. Men om du inte har kolhydrater i kroppen är det fett som används.



Som sagt, att inte äta nånting innan joggen ger inget önskvärt resultat: då kan du lika gärna unna dig att jogga efter frukost. Men med aminosyror/proteinpulver innan är det inga problem. Men det bör nämnas att effekten av träningen är ungefär densamma även om det är innan eller efter ett mål mat. Det är såna marginella skillnader att jag tycker att om man joggar överhuvudtaget så är det bra nog.



Kul att höra att du blir inspirerad, jag älskar verkligen träning och jag är bara glad om jag kan sprida kunskap!

2009-06-17 @ 11:52:53
URL: http://pulspuman.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar!

Ditt fina namn:
Klick!

Mail:

Blogg:

Puss!

Trackback
RSS 2.0