Gårdagen var ju helt fantastisk! 70 fina själar tittade in hos mig och hur glad blir man inte? Jag är i alla fall superglad! För er som inte kan glädjas med mig - eller ni som helt enkelt behöver bli på gott humör - har jag lite tips!


GÖR EN GOD GÄRNING.
Hjälper du någon mår du själv bättre och ofta får du uppskattande kommentarer tillbaka!

DOFTA
Doftar du gott blir du automatiskt på bättre humör. Dessutom känner du dig fräsch och snygg vilket höjer självkänslan och du blir på bra humör!

MOTIONERA
En liten promenad ger hjärnan en massa syre, vilket gör dig både piggare och gladare. Du kommer se mycket fräschare ut också.

ENGAGERA DIG
Varför inte gå med i en kör, fotbollsklubb eller något annat intressant/roligt/spännande som du brinner för? Du kommer få något annat att tänka på än läxor eller jobb och du hittar förhoppningsvis en massa nytt folk som du kan lära känna!

LE
Man lurar kroppen till att känna sig glad om man fejkar ett leende i fem sekunder. Otroligt va? På köpet gör du folk du möter på gatan mycket gladare, vilka ler tillbaka och du blir riktigt glad. God cirkel, ellerhur?

HÄNG MED DINA KÄRA
Ensam mycket? Sådär halvkul, ellerhur? Spendera mer tid med de du tycker om, så blir du garanterat mycket gladare.

FORSKA
Blir du glad av att cykla? Eller mår du som allra bäst framför TVn med varm choklad i handen? Att lära känna sig själv och veta vad man ska göra för att koppla av och må bra är ett jättebra sätt att lätt kunna varva ner i vardagen. Därmed blir du på bra humör!
.


eller så kan man kolla på  gamla bilder på ens snygga syster när hon är sådär halvsnygg.
ibland undrar man vad hon har där innanför pannbenet. höhö.

.
Något användbart? Jag själv blev väldigt inspirerad när jag läste artikeln på Veckorevyns hemsida. Härifrån kommer som sagt artikeln, vill du har mer tips är det bara att kolla in! Har nämligen valt att inte ta med vissa delar.

Kommentarer
Postat av: mikaela

för mig så är det bara att stoppa in hörlurarna och sätta på ipoden så är jag genast på bättre humör !:)

2009-09-29 @ 17:26:20
URL: http://storyofmikaela.blogg.se/
Postat av: www.futureidiot.blogspot.com

visst, gärna det :D ska länka dig också! bra inlägg, borde följa något av det!

2009-09-29 @ 18:15:08
Postat av: ida forsberg♥

svar:

okej jo jag har sätt dem men jag tycker mer om din sko´s :)

2009-09-29 @ 18:22:42
URL: http://iiidaforsberg.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar!

Ditt fina namn:
Klick!

Mail:

Blogg:

Puss!

Trackback
RSS 2.0