Blir lite wannabe och gör även jag sådana här inlägg. Men jag uppskattar hissar och dissar hos andra, så därför tror jag att andra uppskattar dem också!
.

Hösten
Jag älskar sommaren, tror nog att den är min favoritårstid. Men hur skön den än är tycker jag att det är ganska skönt när hösten kommer och löven börjar gulna. Affärerna fylls med nya kläder, varma stickade koftor är hur grymt som helst! Att dessutom få börja i skolan igen och se hur ens gamla kompisar förändrats eller träffa nya kompisar är ju jätteroligt! När kvällarna blir lite mörkare lite tidigare och regnet öser ner utanför, då får man inga skuldkänslor för att man sitter inne med en kopp te och tittar på en bra film eller läser en mysig tidning. Nej, hösten är toppen!

Depends Minilack
Jag har inte så värst långa naglar, men visst kan de vara snygga ändå! Depends minilack har väl ingen missat? Det är små glasbehållare med bara 5 ml lack i, så att de är som bäst när de varar. 25 kr kostar dem och finns i de flesta butiker. Lindex och Åhlens har garanterat! Inte värdlens bästa kvalité, men jag byter ändå färg varannan dag, så för mig gör det inte jättemycket.
Nu till hösten, när man tar på sig mycket ruggiga färger, använder jag naglarna som en accessoar och målar dem i roliga, glada färger. För tillfället är favoriten nr 5, ett slags rosarött lack.
.
Förkylning
Är nog den värsta men samtidigt den lindrigaste sjukdomen jag har haft. Aldrig varit jättesjuk (aldrig ätit penicillin faktiskt) men jag tycker fortfarande inte om att ligga hemma och inte kunna andas. Feber ska ju vara positivt ur den vinkeln att den "bränner bort" baciller i kroppen men inte är det en särskilt trevlig process. Tycker verkligen att förkylning är jobbigt, man sover inte på nätterna och ögonen och näsan rinner. Dessutom är det ju halvkul att låta som en gammal rökare. Förhoppningsvis blir den hemska förkylningen den enda hemska sjukdomen som drabbar mig, trots att jag hatar den.
Glosor
Enligt mig den sämsta läxan man kan få. Tyskaglosor, svenskaglosor, engelskaglosor.. Ja alla sorters glosor! Alltid när jag får en glosläxa sätter jag min inte och pluggar förrän sista dagen, och inte kommer jag ihåg orden mer än till nästa dag! Tyvärr. Egentligen är det väl fel på mig själv som inte lägger ner mer tid på att lära mig glosorna så att de sitter, men det känns ändå så himla onödigt. Hellre skriver jag en uppsats om något intressant på tyska än sitter och raglar glosor om något helt ointressant. Nog hade jag lärt mig bra mycket bättre på att skriva en text!

Kommentarer
Postat av: yase

håller med dig, speciellt med depends nagellack, så snygga :D

2009-09-24 @ 19:04:36
URL: http://yhb.blogg.se/
Postat av: yase

sv: så bra, tack desamma :D

Hmm tror nog att jag blandar ihop stora bokstäver med små, men nu ska jag se till att inte göra om det.

Aa då, alla 5var supersnygga!

2009-09-24 @ 19:30:35
URL: http://yhb.blogg.se/
Postat av: amanda

hejeje ;D åha va din blogg va bra hanna <3 vill träffa dig snart, ha det bäst till dess, puss

2009-09-24 @ 19:36:35
URL: http://juicystore.blogg.se/
Postat av: yase

inte ska du vara blyg heller, men kan faktiskt förstå det, har själv vart blyg en gång i tiden haha :)

klä dig i det DU tycker är snyggt, även fast jag själv inte följer det rådet så är det något man borde göra hehe..

2009-09-24 @ 20:00:00
URL: http://yhb.blogg.se/
Postat av: mikaela

din blogg är ursöt!!

Tack sötnos för att du hjälper mig med min blogg <3

puss

2009-09-24 @ 21:37:44
URL: http://storyofmikaela.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar!

Ditt fina namn:
Klick!

Mail:

Blogg:

Puss!

Trackback
RSS 2.0