Det kan bli hur långt som helst det här. Ska försöka hålla det någorlunda kort i alla fall, hehe. Igår kom jag hem från en fantastisk vecka i underbara Graz (jag måstemåstemåste tillbaka!), en liten stad i Österrike. Där har jag hållit till tillsammans med min kör+, och haft det helt underbart. Körfestival - eller first world championship of youth choirs and grand prix - har ju stått på schemat och det har verkligen varit roligt. Vi har fått lyssna till fruktansvärt duktiga körer, haft egna konserter och bara njutit av det österrikiska livet. Pratat en hel del (alldeles för mycket) tyska. Varit på rundtur i Berlin och sett det mesta. En tiopoängsvecka! 

Problemet uppstod egentligen inte förrän jag kom hem. Jag skulle åka ensam hem en dag tidigare eftersom Gothia började igår, och jag jobbar ju där. Hur mycket strul  på flygplatsen som helst - inte mitt fel! Försenade flyg och sånt.. - och sedan, när jag landade i Berlin, har jag tydligen missat mitt nästa flyg, vilket hade lovat att vänta på mig. Flygplatsen är helt nedsläckt och stängd på grund av åskväder, och jag är helt ensam. Får gråtandes försöka få tag på någon inkompetent tysk som fixar nytt flyg och sånt till mig dagen efter. Måste alltså sova helt ensam i Berlin! Var fruktansvärt rädd och ledsen, stressad och chockad. Usch, näst värsta natten i mitt liv alltså! Allt gick bra och sånt men jag kände mig så extremt ensam. Tillslut kom jag i alla fall hem, igår. Åkte direkt till Gothiajobbet (yeeah!) och så var sagan slut. Ska kräva en fet summa pengar av flygbolaget för det där var verkligen inte okej!

Och jaa, nu flyter Gothiaveckan plötsligt på. Helt galet att sommaren redan har gått halvvägs! Har egentligen massa mer att berätta men jag hinner inte, måste verkligen sova. Ska fixa ett reseinlägg till er. Ett från Peace&love och ett från Skagen också. I'm a busy woman, yeeah.
Love you!

Kommentarer
Postat av: Sofia - Mode, foto & personligt

var med och tävla om en ny cykel i min blogg :D



http://smnmode.blogg.se/2011/july/vinn-en-beach-cruiser-cykel-fran-ride-with-st.html#comment

2011-07-20 @ 14:30:45
URL: http://smnmode.blogg.se/
Postat av: sloarez - Passion for photo

Hejhej! fin blogg, allt bra med dig? kram:)

2011-07-23 @ 01:58:37
URL: http://sloarez.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar!

Ditt fina namn:
Klick!

Mail:

Blogg:

Puss!

Trackback
RSS 2.0