Önskar att jag slapp allt plugg som hänger över mig och bara kunde ligga i sängen
tätt intill Henrik och känna mig omtyckt.

Har haft en dålig dag, trots att den egentligen varit bra. Gick upp och ut och sprang innan jag drog till skolan, så var överhurtig. Fått saker gjorda som jag inte trodde skulle bli av. Ändå kan jag inte känna mig nöjd. Måste göra det och det och det och det. Och det. Så fort man gjort klart en grej måste man börja på nästa. Man hinner aldrig slappna av och njuta över betygen som man får tillbaka. Får jag mvg blir jag inte glad, inte nöjd. Jag blir bara lättad. Får jag vg deppar jag ihop. G finns inte i min värld. Nationella i Engelska B imorgon. Texten vi ska skriva om handlar om hur lata vi s.k Milleniumbarn är. VA?! Jag vill skjuta den som skrev texten. För 100 år sedan behövde eleverna knappast studera världskrigen en månad varenda skolår (ja men typ) eller lära sig excel. Vi har inte mindre att göra nu, knappast. Världen går framåt i en rasande fart. Vi förväntas inte kunna arbeta när vi är tio. Istället förväntas vi komma in på de tuffaste högskoleprogrammen och sedan bli framgångsrika advokater och blahablaha. Strängar förr - ja, kanske det. Men att eleverna är lata? Tiderna förändras, jag vet, men om man kommer och säger att jag är lat blir jag skitarg. Seriöst - varför tror folk att så många blir utbrända och stress-skadade redan i unga åldrar? För att vi ligger på soffan med våra mobiltelefoner och spelar Fruitninja dagarna i ända? För att vi käkar snabbmat och blir feta för att vi, som sagt, bara ligger där? För att vi struntar i utbildning för att våra föräldrar skämmer bort oss med pengar som vi kan leva på resten av livet? Seriöst?! Vad är det för något? Imorgon ska jag dampa loss på min engelskauppsats. Min lärare - som enligt denna text är den hård-arbetande generationen som gör allt för familjen och är genialisk, kärleksfull och uppfostrad den hårda vägen men samtidigt blivit en så perfekt människa - får sätta lågt betyg på mig om hon inte håller med. Jag är sur! Stressad egentligen. Skolarbeten känns meningslösa. Jag orkar inte!

Ska forsätta vara grinig ikväll. Lägga mig i sängen och tjura typ. Ibland får man ju ha sådanna dagar. Ellerhur? Det är inte särskilt ofta jag är otrevlig men idag är jag det. Ska ligga lågt och dö i min säng. Mentalt. Imorgon är en ny dag som ska bli bra. Jag ska vakna på rätt sida och vara glad. Ska ju bli fint väder och så..

Grinig, som sagt..

Kommentarer
Postat av: LOWA - En musikblogg

Hej!



Kollar igenom bloggar jag följer på bloglovin och tänkte bara säga att jag har lite frågor till olika läsare, och det skulle vara jättekul om jag fick lite olika svar då. :)

direktlänk hittar du här: http://musiklowa.blogg.se/2011/may/fragor-till-lasare.html#comment



Kramar och hoppas att allt är bra med dig!

2011-05-05 @ 19:00:38
URL: http://musiklowa.blogg.se/
Postat av: Maria

SV: Ja men tävling blir det så glöm inte att kika in nästa vecka ;)

Hoppas det känns bättre när du vaknar imorgon.. :)

2011-05-05 @ 19:47:00
URL: http://marias.nu
Postat av: alexandra

Haha, kan tyckas! Men ska man spela vollyboll på stranden vill man ju vara FIT och inte ha nå daller som skvalpar runt höhö =) Tack för peppet, kramis

2011-05-05 @ 20:24:03
URL: http://walkinmyshoes.blogg.se/
Postat av: alexandra

Gumman stressa inte upp dig så där i onödan, ta vara på tiden som tonåring och leeev. Hujamig, tänk om jag vore så ambitiös när jag gick i skolan. En stor kram och en klapp på axeln får du av mig =)

2011-05-05 @ 20:29:15
URL: http://walkinmyshoes.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar!

Ditt fina namn:
Klick!

Mail:

Blogg:

Puss!

Trackback
RSS 2.0