Vad är det där för äcklig gegga undrar ni kanske nu? Det är faktiskt nåt ganska gött, ska jag be att få tala om. Det är nämligen min alldeles egna hemmagjorda ansiktsmask, med egenskaper perfekta för min hy! Låter krångligare än vad det egentligen är, haha. Bara att googla på ingrediensers egenskaper och sen improviserar man fram något bra. I mitt fall blev det dessa:

Honung - rengör och återfuktar
Äpple - Förebygger acne samt innehåller AHA-syror som stimulerar och tar bort döda hudceller
Yoghurt - lugnar huden
Stärkelse/havregryn - suger upp smuts och rengör
Olivolja - återfuktar och löser fett  

Varför lägga pengar på dyra ansiktsmasker (till och med H&Ms egna är ju dyra nu!) när man kan göra sina egna? Egentligen är det ju bättre, man vet vad man stoppar i dem och så slipper man alla kemikalier som säkerligen inte är bra för huden. Jag hissar tummen upp!

____________________________________________________________________________________________

Update: ÅÅh, den här var helt fantastisk för mig! Efter 20 minuter tar du bort den med ljummet/varmt vatten och applicerar ansiktskräm. Huden känns både fräsch och återfuktad och har fått en massa lyster. Tänker ALDRIG mer köpa ansiktsmask, ska för alltid göra denhär. Prova!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Sv: Ja, det är skönt nu när det äntligen är över. Så nu gäller det bara att hålla ut de sista månaderna med tandställningen också! :)

Haha, tja du.. du ska vara glad att du inte genom gått det jag gjort för det var verkligen inte kul! :)

2012-02-26 @ 19:04:26
URL: http://linneaakarlsson.blogg.se/
Postat av: Linn

Sv: Haha ja, visst är den underbar?! ;D Du får haffa en egen!

2012-02-27 @ 08:48:32
URL: http://linnlowes.com
Postat av: Linn

Sv: Ja, de är ju en fördel :} Man tröttnar dock fort på att jobba för ett oseriöst företag där inget fungerar ;P

2012-02-27 @ 16:13:07
URL: http://linnlowes.com

Lämna gärna en kommentar!

Ditt fina namn:
Klick!

Mail:

Blogg:

Puss!

Trackback
RSS 2.0